Først på måneden fik vi i Uganda besøg af Christian og Steen som havde taget turen for at besøge og se arbejdet. Det var ikke første gang Christian besøgte os men for Steen var det første gang i Uganda så det var en stor oplevelse.
Som noget af det først man besøger på vejen til byen Masaka er ækvator hvir man jo lige skal have taget et billede.
(fra venstre: Carsten, Steen og Christian)
Ved Emmanuel skole har vi en kaffe plantage med ca 1000 kaffetræer. De store børn på skolen får lov til at hjælpe til med at luge ukrudt under træerne. Som tak får de sodavand og kage :-)
Lykken er kage og sodavand. Det er sjældent børnene får den slags luksus.
Vores byggemand Amon har den sidste måneds tid brugt tiden på at male begge børnehjem indeni. Børnene fik selv lov til at vælge farver til huset så nu er hjemmene fine igen. De har ikke været malet siden de blev bygget så det var tiltrængt.
Inden vi skulle ud til skolen og besøge Christian og Anettes fadderbarn så lokkede jeg lige Steen til også at få et faddebarn og så skulle vi lige ned på markedet for at købet et par levende kyllinger og en masse madvarer så vi ikke kom tomhændet på besøg. Den levende kylling blev leveret i en plastikpose...
Kyllinge levering til markedet. Kyllingerne bliver bundet op på pinde i benene og transporteret på knallert til marked.
På besøg hop Annette og Christians fadderbarn Norlene som de har sponseret i flere år. Hun er ved at blive en stor pige nu. Christian havde taget et Uno spil med som vi spillede med familien. Det var til stor morskab når vi tabte og de vandt :-)
Christian havde medbragt en ny kjole til Noreen og breve fra familien
Steen og Connies nye fadderbarn Martin som går på Emmanuel skole
En tur til Kampala skulle vi også så Steen skulle lige have en selfie af den kaotiske trafik i hovedstaden
Når børnene har ferie tager vi dem ofte på en tur til en swimmingpool som for nyligt er åbnet tæt på Masaka. Har leger de hele dagen og får kylling og pommes fritter. Altid en skøn dag for børnene.
Børnenes nye klassekolaker som vi er ret stolte af. Det er de flotteste klasselokaler vi nogensinde har bygget. Lærerene er rigtigt gode til at passe på dem og holder den rene og i orden.
Produktionens skolen i Hobro er ved at sy muleposer til alle børnene på skolen så jeg kunne denne gang tage de første 100 poser med til børnene som de kan bruge til skoletasker. Det bragte lykke! Alle børn i babyclass, middleclass og topclass fik en taske hver.
Jeg er ved at udtænke hvordan jeg kan lave en legeplads til skolen så nu har jeg købt 8 store kloark rør som jeg sætter sammen og laver en jordhøj henover med rusjebaner. Det skal være noget solidt noget der skal bygges.
Vores it rum på skolen hvor vi underviser i computer
Ikke en tur til Afrika uden en safaritur. Bådturen gik dog ikke så godt da roret på båden gik i stykker så vi kun kunne sejle i ring men så fik vi da den oplevelse med.
/Carsten



















